Ontvang onze digitale nieuwsbrief
En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.
Ontvang onze digitale nieuwsbrief
En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.
Een waardepropositie is een omschrijving van de concrete (toegevoegde) waarde die een organisatie biedt voor een klant. Wat is de “waarde” op basis waarvan de klant kiest voor (het aanbod van) deze organisatie? Een goed geformuleerde waardepropositie geeft antwoord op vragen als “wat is het probleem dat (voor de klant) opgelost moet worden”, “welke behoeften vervult de organisatie?” en “welk voordeel behaalt de klant door deze organisatie te kiezen?”.
Het formuleren van een krachtige waardepropositie vindt plaats tijdens een inspirerende en creatieve werksessie met minimaal twee ervaren adviseurs van XY Marketing Solutions. We starten met het invullen van het Business Model Canvas om de context van het bedrijf helder met elkaar af te kaderen. Vervolgens gebruiken we het Value Proposition Canvas om in te zoomen op de waardepropositie voor een of meerdere specifieke klantgroepen. Het resultaat is een heldere formulering van de unieke waarde die de organisatie levert voor zijn klanten. Deze waardepropositie kan vervolgens gebruikt worden voor het maken van keuzes over de te volgen marketingstrategie.
Bij het formuleren van een waardepropositie voor een organisatie gebruiken wij een aantal bewezen methodieken die hun oorsprong vinden in wetenschappelijk onderzoek. De methoden voor waardeproposities die wij vaak gebruiken zijn:
Het formuleren van een waardepropositie kan zowel worden uitgevoerd als losse dienst, als in combinatie met andere diensten. Zo volgt het formuleren van een waardepropositie vaak op de interne en externe analyse en is de waardepropositie een uitstekende voorbereiding op het vaststellen van een (nieuwe) marketingstrategie. De waardepropositie is ook een belangrijk onderdeel van een MarketingMarathon. In deze meerdaagse serie workshops komen binnen een zeer korte doorlooptijd onderzoek, strategievorming, datacollectie en implementatie aan bod. De volgende diensten en producten zijn sterk verwant aan de waardepropositie:
Euclideslaan 1
3584 BL
Utrecht
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
09:00 tot 17:00