Resultaten berekenen
Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Resultaten berekenen
Contact
act-sample-bg33.jpg

Hoe The Coffee Factory haar omzet verdubbelde

The Coffee Factory

Over The Coffee Factory

Of je nu een koffiemachine, onderhoud voor je machine of koffiebonen nodig hebt: The Coffee Factory kan je voorzien in alles wat met koffie te maken heeft. The Coffee Factory is leverancier van vele merken, waaronder hun huismerk TCF en het populaire Jura. In de afgelopen maanden is het bedrijf enorm gegroeid en de ambitieuze doelen worden steeds verder bijgesteld.

Schermafbeelding 2019-05-20 om 23.09.12

Doelstellingen

Het doel begon klein. De Googlecampagnes die The Coffee Factory al had lopen voordat de samenwerking met XYMS begon, werden eerst beheerd door een ander marketingbedrijf. Hier was The Coffee Factory niet tevreden over. Het kostte veel geld, maar leverde weinig rendement op. Na een kennismaking met XYMS besloten de eigenaren Ron en Sara over te stappen om hun omzet via advertentiecampagnes wél te verhogen.

Werkwijze

  1. Analyse van sterke en zwakke kanten door middel van een nulmeting
  2. Een voorberekening van stijging in omzet door de diensten van XYMS. Deze berekening werd gemaakt op basis van historische data. Er was al veel data beschikbaar, dus kon er een realistische inschatting gemaakt worden.
  3. Opzetten van een marketingplan, strategie en een tijdsbestek waarin deze doelen behaald zouden worden. Ron was verbaasd en geloofde niet dat het binnen twee tot drie maanden zou lukken om de omzet te verdubbelen.
  4. Uitvoeren van advertentiecampagnes met een gerichter budget, met de verwachting dat het meer omzet gaat opleveren.
  5. Niet alleen focussen op de uitvoering van marketingactiviteiten, maar ook op de verbetering van bedrijfsprocessen.

De resultaten

In ruim een halfjaar tijd (9 maanden) is de omzet meer dan verdubbeld. Het aantal transacties is daarnaast ook nog eens verveelvoudigd. Voor iedere euro die aan digitale marketing wordt uitgegeven, krijgt The Coffee Factory er tegenwoordig simpelweg veel meer terug.

Er wordt, sinds het starten met het MarketingAlgoritme, meer uitgegeven aan advertentiecampagnes, maar die investering verdient zich ruimschoots terug. De strategie die we hebben uitgezet, werkt. De primaire focus is de verkoop van apparaten. Met het onderhoud en de heerlijke koffiebonen maakt The Coffee Factory de klant daarna nog jaren gelukkig.

Maar dat alles was niet genoeg voor XYMS. Door verbeteringen in de marketingactiviteiten en de optimalisatie van de advertenties, kon het advertentiebudget later weer significant worden teruggeschroefd. Het resultaat? De omzet bleef hetzelfde en verminderde niet.

VERDUBBELING VAN OMZET
Return On Investment
MEER TRANSACTIES

Voortgang

De samenwerking tussen The Coffee Factory en XYMS is niet aangegaan voor de korte termijn. Na het verbeteren van de advertentiecampagnes en andere online marketingactiviteiten wordt er nu hard gewerkt om alle bedrijfsprocessen te optimaliseren.

Vanwege deze groei heeft The Coffee Factory onlangs de stap gezet om meer van de dienstverlening van XYMS in te huren met een verdubbeling van het aantal uren en de uitbreiding van de stappen van het MarketingAlgoritme®.

 

 

act-case-study-card-img4.jpg

“Ik ben erg blij met de kritische vragen die gesteld worden. Of goede vragen, eigenlijk. Dat kan pas als je goed luistert.

Yoram geeft ons huiswerk. We krijgen echt een lijstje: je moet dit doen, en dit en dit en dat moet je afhebben. Dat werkt bij ons perfect. Dat moet hij nog veel meer doen. Dat dwingt ons om dingen af te maken en open eindjes af te sluiten.

Op praktisch gebied waren ook de onderzoeken naar aanleiding van het verkoopgedrag heel interessant. Het is prettig om heel concreet te zien waar dan die groei zit en waar wat gebeurt. Dat was voorheen niet zo duidelijk.”
 

Sara Troost
The Coffee Factory

Share this story