Resultaten berekenen
Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Resultaten berekenen
Contact
Muntboot - Richel Lubbers Architecten

De succesvolle MarketingMarathon met Richèl Lubbers Architecten

Logo RLA-1

Het Utrechts architectenbureau Richèl Lubbers Architecten had al een sterke visie, maar nog geen goed marketingplan. Daarom nodigde XYMS hen uit voor de MarketingMarathon: vier dagen achtereen zaten RLA en XYMS met elkaar op dezelfde locatie, om in korte tijd voor elkaar te krijgen waar normaal gesproken weken overheen gaan. Wat we tijdens deze MarketingMarathon precies hebben gedaan en wat de uitkomsten van deze intensieve marketingsessies zijn, lees je hier.

Over Richèl Lubbers Architecten

Richèl Lubbers Architecten is een integer architectenbureau uit Utrecht. Aan het hoofd van het bedrijf staat Richèl, een ervaren en gepassioneerd architect met een visie: het beste ontwerp creëren voor een fijn en persoonlijk huis. Geen ontwerp is hetzelfde en elke tekening wordt op de persoonlijke kenmerken van de klant afgestemd. Iedereen zoekt namelijk iets anders in het ontwerp van zijn of haar thuis. Richèl Lubbers Architecten richt zich op klanten die een nieuw en uniek huis of een passende uitbouw van de huidige woning willen.

Richèl klopte bij XYMS aan met een specifieke vraag: “Kunnen jullie mij helpen met een marketingplan?” Na een aantal gesprekken met Richèl bleek al gauw dat zijn bedrijf en zijn marketinguitdaging een goede fit waren voor onze MarketingMarathon.

Glazenuitbouw_Utrecht_Pullelaan_Richèl_Lubbers_Architecten011-1200x800

Doelstellingen

Richèl schakelde XYMS in om samen een concreet marketingplan op te stellen en het vervolgens tot uitvoering te brengen. Het doel is om Richèl Lubbers Architecten een sterke en unieke positie te laten innemen in de architectenmarkt en hiermee tenminste drie nieuwe projecten in een half jaar aanleveren.

Door de MarketingMarathon is het mogelijk een compleet marketingplan al binnen een paar dagen op te leveren en direct te starten met concrete marketingacties. De MarketingMarathon met Richèl Lubbers Architecten vond plaats tijdens een vierdaags verblijf in hotel De Heerlickheijd in Ermelo. XYMS lichtte het architectenbureau van top tot teen door en verzorgde workshops en creatieve sessies, afgewisseld met sport, ontspanning en goede maaltijden.

Werkwijze

In de eerste twee dagen van de MarketingMarathon werden de sterke punten en uitdagingen geïdentificeerd en nieuwe strategische keuzes besproken en onderzocht op haalbaarheid. Hiermee werden de eerste contouren van de nieuwe marketingstrategie al snel duidelijk. Om zo snel mogelijk data te kunnen verzamelen, leverde XYMS tijdens deze twee dagen ook de meetinstallatie met bijbehorend dashboard op. Stap 1 en 2 van het MarketingAlgoritme waren voltooid.

Op de derde dag kleedden we deze nieuwe strategie tijdens een creatieve sessie aan met een nieuwe propositie, huisstijl en werkprocessen. Hierdoor werd niet alleen de bedrijfsidentiteit weer op scherp gezet, maar konden we meteen van start met het opzetten van de eerste campagnes!

Als afsluiting van de MarketingMarathon leverden we op de laatste dag het nieuw marketingplan op en werden de werkzaamheden voor de maanden na de MarketingMarathon besproken. In de dagen na afloop van deze vierdaagse zette XYMS campagnes op, maakte werkinstructies en creëerde marketing automations: hierdoor is het een stuk gemakkelijker geworden voor Richèl om goede nieuwe leads binnen te halen.

Resultaten

Het in één week voltooien van Stap 1 tot en met Stap 4 van het MarketingAlgoritme is een hele uitdaging, maar zowel Richèl als XYMS zijn zeer tevreden over de resultaten. Het voordeel van de MarketingMarathon is meteen duidelijk: binnen een week stond de visie van Richèl Lubbers Architecten op scherp en konden er direct datagedreven beslissingen gemaakt worden.

 

"Deze week ging wat mij betreft veel verder dan alleen een marketingplan en een advertentiecampagne bedenken. Deze week werden noten gekraakt over mijn bedrijfsstrategie. Vragen als ‘wat wil jouw ideale klant ervaren bij een architect van jouw niveau’. En ook: ‘waar willen we als team op persoonlijk niveau voor gaan, en hoe kan je dat dan vermarkten’. "
- Richèl

Inmiddels draaien de eerste campagnes en de resultaten zijn positief. Doordat XYMS en Richèl Lubbers Architecten de stappen van het MarketingAlgoritme samen hebben doorlopen, zijn de verwachtingen, processen en doelen helder. We zitten op dezelfde lijn en zijn in staat om zeer snel te schakelen.

RLA Campagne

Voortgang

De vorm van de MarketingMarathon is beide partijen erg goed bevallen. Binnen een week worden belangrijke zaken concreet en rolt er een actieplan uit. Normaliter kunnen hier weken of zelfs maanden overheen gaan omdat er bij beide partijen veel andere dingen spelen en het proces daardoor steeds onderbroken wordt. Richèl acht de waarde van deze week hoog: hij heeft meer grip op zijn bedrijfsstrategie. XYMS kon zijn strategische kennis goed inzetten, zodat we direct aan het werk konden. De effecten en voordelen van een MarketingMarathon staan nu scherper in beeld.

In de maanden na de MarketingMarathon levert XYMS een aantal diensten aan Richèl Lubbers Architecten. We beheren social media campagnes, zoekmachine campagnes en e-mailcampagnes. Het team van Richèl levert zelf relevante content aan en het projectteam van XYMS zorgt ervoor dat dit strategisch en doelgericht wordt ingezet. Een fijne samenwerking is geboren.

act-case-study-card-img4.jpg
“Deze week ging wat mij betreft veel verder dan alleen een marketingplan en een advertentiecampagne bedenken. Deze week werden noten gekraakt over mijn bedrijfsstrategie. Vragen als ‘wat wil jouw ideale klant ervaren bij een architect van jouw niveau’. En ook: ‘waar willen we als team op persoonlijk niveau voor gaan, en hoe kan je dat dan vermarkten’. 

Naast de bijdragen van Yoram en Xander kwamen medewerkers van XYMS per toerbeurt naar de heide om presentaties en uitdagende workshops te geven.

We hebben verschillende sessies met verschillende invalshoeken gehad, erg goed gedaan, en in feite daardoor één groot teambuilding event.

Tussendoor was er ruimte voor een sportieve sessie die verweven was met een marketing-strategie-sessie. Gaaf hoe het werd aangepakt. Daarna tot in de avond door, en eind van de avond een afsluitend biertje, om de volgende ochtend weer door te pakken.

De setting in de bossen was top, maar ik kwam natuurlijk niet voor de gezelligheid.

Juist daarom was ik op de laatste ochtend positief verast over hoe alle lijntjes samenkwamen in een campagne. Het blijkt na de eerste twee a drie weken dat deze campagne echt een belachelijk goede conversie score heeft. Hier gaan we dus op doorpakken in de komende 4 a 5 maanden om nieuwe klanten aan ons te binden, die in een hoger segment vallen.  

Yoram en Xander, hulde tot hier. Op naar conversie van ideale klanten!

Richèl Lubbers

Share this story