Resultaten berekenen
Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Resultaten berekenen
Contact
act-sample-bg33.jpg

De caravanmarkt krimpt, maar daar heeft Caravan Centrum Meerkerk geen last van.

ccm-logo

Over Caravan Centrum Meerkerk

Caravan Centrum Meerkerk is een traditioneel familiebedrijf dat al generaties lang bestaat. Het is bijna vanzelfsprekend dat het langetermijndenken tot een van hun sterke kanten behoort. Grote veranderingen worden niet in één keer doorgevoerd, maar in stappen. Al jaren had Caravan Centrum Meerkerk dezelfde marketingmix, waar focus op internetmarketing niet toe behoorde. Zo besloot Caravan Centrum Meerkerk om de samenwerking met XYMS aan te gaan om hun marketingstrategie te versterken met de mogelijkheden die het internet te bieden heeft. Een voorwaarde is wel dat het moet gaan om een goede investering en doordachte strategie voor de langere termijn.

Voorkant-kaart-774x432-ccm

Doelstellingen

Het hoofddoel van de samenwerking was om meer bezoekers naar de fysieke winkel te krijgen. Een belangrijk bijkomend doel was om meer voortenten te verkopen. Daarvoor moest Caravan Centrum Meerkerk online beter vindbaar worden om hun naamsbekendheid te vergroten.

Toen deze eerste doelen waren behaald, werd het belangrijker om de toegenomen hoeveelheid websiteverkeer om te zetten in (terugkerende) klanten die daadwerkelijk caravans, voortenten, onderhoud van caravans en andere bijbehorende producten en diensten kopen.

Werkwijze

  1. Opzetten van een goede meetinstallatie
  2. Visuele uitstraling verbeteren met nieuwe foto's
  3. Websiteoptimalisatie door het creëren van meer mogelijkheden voor leads
  4. Banner/displaycampagne voor de Big Wintersale actie voor caravans
  5. Optimaliseren van de verschillende digitale marketingcampagnes uit stap 4

Resultaten

De caravanmarkt krimpt, maar Caravan Centrum Meerkerk laat juist groei zien. Het aantal bezoekers op de website van Caravan Centrum Meerkerk is bijna verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast komen veel meer klanten die een caravan kopen, terug voor onderhoud. Tevens komen mensen die hun caravan elders hebben gekocht nu wel bij Caravan Centrum Meerkerk voor onderhoud. Dit alles door de goede kwaliteit van de dienstverlening en hun vakmanschap.

Onze campagnes leiden aantoonbaar tot meer bezoekers in de fysieke winkel. De verschillende aanbiedingen die speciaal waren ingezet voor het Voortentenfestival waren al uitverkocht voordat het festijn zelfs maar plaatsvond. Op basis van historische data en jarenlange ervaring had Caravan Centrum Meerkerk een doelstelling gemaakt, maar de doelstelling werd met 250% overtroffen, voordat het evenement daadwerkelijk begonnen was.
Meer websitebezoek
Uitverkochte voortenten
BOVEN DE DOELSTELLINGEN

Voortgang

Caravan Centrum Meerkerk is erg tevreden met onze dienstverlening, maar koopt de vier stappen van het MarketingAlgoritme® niet allemaal tegelijk. Net zoals het vertrouwen in digitale marketing bij hen moet groeien, groeit het vertrouwen in XYMS ook stapsgewijs. 

Omdat het bedrijf meegroeit in het succes van de stijgende verkoop, moeten ook de bedrijfsprocessen stukje bij beetje geoptimaliseerd worden. 

Het hoofddoel is nog steeds om de zichtbaarheid op internet te vergroten, maar het advies van XYMS is om de focus nu meer te richten op het omzetten van websitebezoekers in converterende klanten.

act-case-study-card-img4.jpg
XYMS heeft ervoor gezorgd dat we een database konden opbouwen om inzicht te krijgen in websitebezoekers om daar iets mee te kunnen doen. Aan de hand daarvan hebben we bannercampagnes opgezet en zijn we langzamerhand gaan uitbreiden. 

Ik ben het meest blij met het inzicht wat we krijgen over wie de klant is, wat de klant doet, waarin hij geïnteresseerd is, et cetera. Je krijgt er meer gevoel bij. 

Wanneer er ‘vroeger’ mensen op de site kwamen, deden we er niets mee. We hadden geen inzicht, weinig informatie. Nu kunnen we de bezoekers scannen en screenen. Als we nu nieuwe dingen doen op de website, kunnen we de effecten ervan bekijken. 

In een jaar tijd is er nu veel duidelijkheid over onze klantgroepen ontstaan. We kunnen nu een top 5-10 van klanten bekijken. We kunnen snel zien of een klant geïnteresseerd is in een bepaald merk auto. Of: 80% van je klanten kijkt vaak op een bepaalde website. We kunnen alles meten.

Sinds dit jaar nemen we meer diensten van XYMS aan. Elke maand hebben we ook een evaluatiegesprek, over wat er moet gebeuren en wat er anders moet. Wat wij kunnen verbeteren en wat XYMS voor ons kan doen. Zo blijven we scherp en up-to-date. 

Bas Krul
Caravan Centrum Meerkerk

Share this story