Resultaten berekenen
Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Resultaten berekenen
Contact

Het MarketingAlgoritme® - Stap 3: Process

Stap 3: Process

De data die gestructureerd verzameld zijn door onze meetinstallatie, moet nu worden verwerkt tot informatie. We gebruiken slimme en moderne instrumenten om data om te zetten in kennis. Deze kennis wordt gevisualiseerd. Hier spelen grafische vormgevingstechnieken als 3D-visualisaties, infographics, whitepapers, interactieve grafieken en tabellen een grote rol.

De krachtige visualisaties zorgen dat de data een verhaal laten zien. Dit verhaal - de customer journey - legt het fundament voor het actieplan. Het wordt duidelijk waar de klant aan haar reis begint en waar de reis eindigt. Het wordt inzichtelijk waar de klant afhaakt en welke kanalen het meest opleveren.

Door deze informatie kunnen we overgaan tot het opstellen van actiepunten.

adeolu-eletu-13086-unsplash 

Data visualiseren met Google Data Studio

We gebruiken veel diensten van Google om data te verzamelen, maar ook om data te verwerken. Zo zijn wij groot fan van Google Data Studio. Dat is een intuïtief programma om slimme dashboards mee te maken. Met Google Data Studio is het mogelijk om ongeveer alle Google-diensten te integreren. Zo kunnen we Google Analytics, YouTube statistieken, Google AdWords in één overzichtelijk dashboard weergeven.

Google Data Studio gebruiken we om diverse rapporten in een overzicht te visualiseren:

  • Google Ads-rapportages: hier kunnen we belangrijke data weergeven zoals de duurste zoekwoorden,  de best converterende campagne en wie de belangrijkste concurrent op bepaalde zoekwoorden is.
     
  • Managementrapporten: hier kunt u zich voorstellen dat we in een oogopslag alle belangrijkste prestaties weergeven. Bijvoorbeeld hoe ver we van targets zijn verwijderd, websitestatistieken en de technische conditie van de website.

  • SEO-rapportages: we koppelen Google Search Console aan Google Data Studio om erg interessante informatie over uw organische online vindbaarheid te geven.

Het fijne van Google Data Studio is dat het interactief en bijna real-time wordt bijgewerkt. Wij maken de dashboards op basis van de KPI’s die we samen hebben gekozen in stap 1. Daarna krijgt u een link waarmee u alle dashboards zelf kunt gebruiken door alleen maar de periode te kiezen.

Ga naar Stap 4: Execute
Contact opnemen over Stap 3: Process

 

Het is heel prettig om heel concreet te zien waar dan die groei zit en waar wat gebeurt. Dat was voorheen niet zo duidelijk.

Sara Troost,
The Coffee Factory

In het kort:

campaign-creators-1167002-unsplash-1
  • Krijg inzicht in de klantreis (customer journey)

  • Krachtige en begrijpelijke visualisaties van data en informatie

  • Een fundament voor het actieplan