Resultaten berekenen
Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Resultaten berekenen
Contact
rechtersjurk

Voorspelbare en stuurbare verkoopkansen creëren bij een lange lead-to-customer-time

gvk_logo_left

Bij Gresnigt & Van Kippersluis worden zaken graag net even anders gedaan dan je misschien zou verwachten. Hun focus ligt op de persoon en het persoonlijk contact, waarbij de eerste kennismaking gewoon begint met een kop koffie. Hun advocaten in het ondernemingsrecht, vastgoed en huurrecht, arbeidsrecht, familierecht, erfrecht en agrarisch recht voorzien klanten graag van eersteklas juridisch advies.

XYMS is al jaren de marketingpartner van Gresnigt & Van Kippersluis (GvK). Het begon met wat advieswerk, een kleine opdracht. Maar daar ontstond al snel een ware relatie, waardoor we elkaar bijna iedere week zagen. Geregeld hadden we avondsessies om op informele wijze zaken te bespreken.

Gresnigt en van kippersluis scheiding

De doelstelling

Het doel van de samenwerking is om de vindbaarheid en het aantal verkoopkansen via de site te verhogen. In principe is dit een vrij duidelijke hulpvraag, maar in dit geval was de uitdaging iets diepgaander. Een klik op de website is meestal nog lang geen zaak. De lead-to-customer time is doorgaans dus vrij lang. Het is dus belangrijk dat we de hele klantreis goed monitoren om de resultaten inzichtelijk te krijgen en verantwoording te kunnen afleggen over onze inspanningen (meer hierover lees je in ons artikel over Attributie). In dit geval kozen we voor de strategie ‘marktpenetratie’.

Werkwijze

In de afgelopen jaren is de samenwerking regelmatig gewijzigd. Het ene kwartaal doen we veel voor GvK, het andere kwartaal weer minder. De constante is dat we elkaar vaak spreken en zorgen dat de activiteiten uit het bedrijf zoveel mogelijk op elkaar zijn afgestemd. Een ander vast element is het onderhouden van digitale advertentiecampagnes. We hebben een dashboard gemaakt waar de belangrijkste KPI’s in worden bijgehouden, zodat GvK altijd op de hoogte is van de resultaten.

Het meten van conversies (waardevolle handelingen) doen we middels slimme technieken, waarmee we bijvoorbeeld ook inkomende telefoontjes kunnen registreren. Dit is een typische toepassing van ‘stap 2: Collect’ van het MarketingAlgoritme.

De resultaten

Mocht het nog niet duidelijk zijn; de klant voelt zich gehoord en begrepen bij ons. We nemen de tijd om proactief mee te denken, doen verbetervoorstellen en helpen in het toepassen van digitale technieken. Het aantal binnengekomen verkoopkansen is constant, voorspelbaar en stuurbaar. Ideaal voor het afstemmen van bezetting en voor het sturen van de omzet.

 

hunters-race-MYbhN8KaaEc-unsplash

Deel dit verhaal: