Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Contact
cockpit

Ervaren Google Ads Manager (m/v)

Bij XY Marketing Solutions (XYMS) zoeken we een Google Ads manager, voor zo’n 32 uur in de week die per direct (of in ieder geval vrij snel) beschikbaar is. In deze vacature vind je een overzicht van je taken en skills, leer je meer over XYMS en zie je hoe je kunt solliciteren.

Wie zoeken we?
Bij XYMS vinden we dat je een ervaren Google Ads Manager kunt zijn als je ten minste 2 jaar aan de bureauzijde hebt gewerkt en flink aan de knoppen hebt gedraaid in Google Ads. Je komt nog uit een tijd dat het Google AdWords heette (ja, dat is alweer flink lang geleden). Of, als je aan de klantzijde gewerkt hebt, is minimaal een extra jaartje handig. Je leeftijd, geslacht, afkomst, woonplaats, vorm, of ander demografische variabel doet er wat ons betreft niet toe. We zoeken de best passende collega. Ons kantoor staat in Utrecht, maar ook vóór dit vreemde jaar deden we al veel aan werken op afstand. Er zijn af en toe momenten waarop we verwachten dat je op kantoor bent, maar in principe ben je vrij om te bepalen waar, wanneer en hoe laat je waarde creëert voor onze klanten en partners.

Over jouw skills en taken

Je bent zelfstandig in staat om:

  • Google Ads campagnes (onder andere Search, Display & Shopping) op te zetten.
  • Google Ads campagnes te analyseren en de data hieruit vertalen naar actiepunten en adviezen naar klanten, uitvoerende collega’s en verkopers van XYMS.
  • Google Ads campagnes te optimaliseren.
  • Data te extraheren uit Googleapplicaties om bij te dragen aan verkoopvoorstellen.
  • In te schatten hoeveel werk iets is en verantwoording af te leggen over hoeveel werk er verricht is.

Daarnaast verwachten we dat:

  • Je een ondernemende houding hebt. Dat wil zeggen: kansen (willen) zien en (willen) pakken. Als die kansen niet direct gepakt kunnen worden, dan moet je er bij belanghebbenden (accountmanager XYMS of klant) voor zorgen dat deze kansen alsnog gepakt kunnen worden. De businesses en doelen van zowel de klant als van XYMS in gedachte houden is hierbij erg van belang.
  • Je snapt dat je meer moet opleveren dan je kost, en dat heeft verrassend weinig met geld te maken. XYMS bestaat alleen maar als we meerwaarde creëren voor onze klanten. We hebben de missie om bij te dragen aan (her)vinden van bestaansrecht bij onze klanten. Natuurlijk mag je van alles proberen; experimenteren is nou eenmaal onderdeel van ons werk. En natuurlijk mogen er dingen fout gaan en niet uitpakken zoals van tevoren gedacht. Maar onderaan de streep moet de klant denken ‘Goh, het is wel heel erg fijn om samen te werken met de mensen van XYMS, dat wil ik blijven doen en deel al mijn zakelijke relaties deze geweldige ervaringen’.
  • Je klanten kunt begeleiden in de samenwerking. Je bent het visitekaartje van de organisatie; maar belangrijker nog, je moet de klant helpen om een realistisch beeld te krijgen van de werkelijkheid. Jij bent een professional en vertegenwoordigt de hele beroepsgroep. Je adviseert naar eer en geweten. Dat betekent dus dat je geen ‘jaknikker’ bent.
  • Je weet wat een Customer Journey en een multichannelstrategie is, en weet welke rol jouw werkzaamheden spelen in het grotere geheel. Hier denk je niet alleen maar aan, je handelt er ook naar.
  • Je snapt dat interessante en bruikbare data beschikbaar zijn bij andere collega’s die wellicht anders denken dan jij. Je moet dus kunnen en willen samenwerken met andere professionals en zoeken naar synergiën; maar niet bang zijn voor confrontatie.
  • Je sociaal en communicatief vaardig bent aan de telefoon, face-to-face en per mail. Je kiest het juiste medium voor de juiste boodschap. Daarmee bedoelen we: je moet begrijpen dat sommige fysieke afspraken een belletje of videovergadering kunnen zijn, sommige belletjes een mailtje en sommige mailtjes een WhatsAppje.
  • Je in staat bent om de taal van de klant te leren spreken en begrijpen. Zij huren ons in omdat ze zelf ergens minder verstand van hebben; dat drukken ze niet altijd uit in de taal die je begrijpt. Zij mogen ervan uit gaan dat we hen begrijpen en helpen met het uitdrukken van wensen, doelen, behoeften en verwachtingen.
  • Je flexibel bent. De realiteit laat zich (helaas) moeilijk vatten in een plan. Je moet in staat zijn om snel bij te sturen en om te schakelen als de veranderde situatie erom vraagt.
  • Je weet wat je niet weet en hulp durft in te schakelen. We hebben een netwerk aan specialisten die bereid zijn te helpen waar nodig.

Over XY Marketing Solutions

XYMS is een marketingbureau dat zich bezighoudt met digitale vraagstukken. Over het algemeen geven we adviezen hoe organisaties zich staande kunnen houden in een wereld die snel digitaliseert. We weten vanalles over digitale marketing, maar ook oldskool strategisch marketingmanagement schuwen we niet. We proberen de regisseur te zijn van het digitale marketingproces waar we dat kunnen, de adviseur te zijn waar het moet, en de uitvoerder waar gewenst. XYMS is onderdeel van de XY Solutions Group. In de groep zitten ook nog ondernemingen die zich bezighouden met juridische aspecten (XY Legal Solutions) en financiële aspecten (XY Financial Solutions). Deze groep is flink in ontwikkeling en biedt allerlei interessante mogelijkheden.

Solliciteren?

Beschik je over deze vaardigheden en heb je het idee dat je net zoveel tijd en energie wil steken in je werk als wij deden in het opstellen van deze vacature, lees dan ons Manifest ook eens. Mocht je na het lezen van het Manifest denken: Wow, dit is een bureau waar ik graag wil werken? Solliciteer dan direct!

Dit kun je doen op de manier waarop het jou uitkomt: per mail, telefonisch, via LinkedIn, via WhatsApp, of kom gewoon ouderwets eens langs en proef de sfeer.

Contactpersoon voor deze vacature is Xander Graaf. Hij is directeur en eigenaar van XYMS. Een vrij aardige kerel met gevoel voor humor. Na een eerste kennismaking met hem maak je kennis met Youri; zijn plek ga je innemen namelijk. Hij verlaat XYMS na 3 jaar om directeur te worden bij een ander XY-onderdeel.  

Contactgegevens kun je zelf wel achterhalen, toch?

Lees ons

Manifest →

Ontdek meer

Over Ons →

Maak kennis met

Het Team →