Resultaten berekenen
Contact

Ontvang onze digitale nieuwsbrief

En blijf automatisch op de hoogte van al het nieuws in marketingland.

Menu
Resultaten berekenen
Contact
James Loopbaan Loopbaan Centraal

Hoe breng je een digitaal platform voor loopbaanontwikkeling bij de doelgroep?

logo-lbc

XYMS is door James Loopbaan ingehuurd om te helpen bij het creëren van een nieuwe markt. De markt voor loopbaanontwikkeling via een e-learningplatform: LoopbaanCentraal. Dat vraagt, wat ons betreft, om de strategie ‘marktontwikkeling’.

Over James

James heeft een missie op het gebied van loopbaanontwikkeling. James is voor werkende mensen in Nederland expert en partner bij loopbaanvragen. Als je een vraag hebt over jouw loopbaan, je ontwikkeling, je carrièrekansen of als je gewoon wilt checken of je nog goed op je plek zit, dan kun je bij James terecht. James bekijkt welke stap op dit moment het beste is en zij helpen je die stap ook te zetten. Met bedrijven en sectoren werken zij graag samen om te investeren in de duurzame inzetbaarheid en loopbaancompetenties van werknemers. Met als doel dat méér mensen op tijd stilstaan bij de vraag of hun werk nog bij hen past. En als het antwoord nee is, dat zij dan weten wat te doen.

LoopbaanCentraal2-e1551886945140

Doelstelling

In 2018 startte de samenwerking met XYMS. We werden dus gevraagd om het platform Loopbaancentraal.nl te lanceren en de naamsbekendheid op te bouwen. Hiervoor kozen we om een uitgebreide, landelijke campagne via sociale media en zoekmachines te doen. Voor we die keuze konden maken, liepen we eerst alle eerdere stappen van het MarketingAlgoritme door.

Werkwijze

Het marketingplan is de basis van de campagne die tot halverwege 2019 liep. De belangrijkste indicatoren waren de eerste paar maanden ‘aantal vertoningen’, vervolgens werd dat ‘aantal bezoekers  op de site’ en weer enkele maanden daarna naar ‘aantal conversies’.

Allereerst begonnen we op het gebied van adverteren met een displaycampagne om de naamsbekendheid te vergroten en data te verzamelen om de bezoekers te analyseren. In de tweede helft van 2019, toen de doelen werden aangepast naar 'aantal conversies' en de kwaliteit van het websitebezoek, zetten we de displaycampagnes om naar zoekwoordcampagnes. 

Resultaten

Inmiddels wordt het platform maandelijks door duizenden mensen gebruikt bij het ontwikkelen van hun loopbaan. We hebben dus een prachtig maatschappelijk resultaat geboekt. Nog altijd zien en spreken we de klant vrij regelmatig. We doen onze uiterste best om ervoor te zorgen dat de klant snapt waar we het over hebben en zij zorgen ervoor dat onze werkzaamheden afgestemd zijn met de algemene doelstellingen.

footer-logo-james-loopbaan

Share this story